Searching...

[TERKINI] Dari Kota Al Qusair

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Pertempuran di Al Qusair penuh dengan serangan udara dan peluru-peluru pandu milik tentara Assad. Semakin sengit dengan hadirnya pasukan tentera [Hizbussyaiton] dan pengawal Revolusi Iran.

Tentara rejim mulai memasuki Al Qusair dengan membawa persenjataan berat, termasuk peralatan mengesan haba (heat monitoring) untuk menemukan tempat persembunyian para pejuang mujahidin Syria di Al Qusair.

Namun begitu, keadaan pejuang mujahidin Syria pada ketika itu baik-baik sahaja. Mereka hanya bimbang akan nasib rakyat awam. Maka setelah bala bantuan pasukan dari kota lain tiba, mereka memfokuskan untuk memindahkan rakyat Syria ke kawasan yang lebih selamat.

"Kami membiarkan mereka (tentara Assad) memasuki Al Qusair, lalu akan kami serang habis-habisan mereka di dalam," kata seorang jurucakap Jabhat Al Nusrah.

Ketika ini terdapat 3000 Mujahidin Syria yang perlu berhadapan dengan 6000 tentera Assad yang dibantu oleh tentera [Hizbussyaiton].

Pesanan untuk Syiah dari Abu Hafs Khateed anggota Jabhat Al Nushra (dengan teks terjemahan bahasa Inggeris) dalam klip video berikut:


Wallahua'lam. Sumber dari Syria Care.

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa dengan membaca bahan-bahan ilmiah terbitan saya. Harap anda mendapat ilmu yang bermanfaat dan maklumat penting sedikit sebanyak ianya berguna dalam kehidupan anda.
Kalau anda rasa pandangan di dalam artikel ini ada percanggahan, kepincangan dan perlu diperbetulkan maka dipersilakan untuk berbincang dalam kotak komen di bawah.
Anda ingin mengetahui isu-isu semasa mengenai perjuangan Islam dan mendapatkan tips-tips terbaru? Cuma klik di sini atau masukkan email anda di bawah untuk mendapatkan artikel terbaru dari blog ini terus ke email anda:

0 comments:

Post a Comment

loading...
 

Total Pageviews

Jumlah Pelawat

Ping

Personal Blogs
Copyright © 2016. Nukeufo89's Blog - Cara Islam - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger