Searching...

Mujahid Berumur 70 Tahun Ini Masih Berkemampuan Untuk Berjihad

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Mujahid berumur 70 tahun ini masih berkemampuan untuk berjihad menentang tentera Basyar di Halab (Aleppo) dan juga mampu mengatasi kekuatan pemuda-pemuda Islam yang lain.

Kata Mujahid itu, "Saya Jihad untuk tiga sebab. Pertama, saya lakukan Jihad untuk mencari Syahid di jalan Allah S.W.T. Kerana saya mahu menegakkan kalimah Allah, dan kerana itu juga penjenayah telah menindas agama kami. Dan kedua, untuk memberi inspirasi dan motivasi kepada anak-anak muda yang tinggal di rumah. Mereka tidak ambil tahu akan kesusahan orang Islam. Yang ketiga, biarlah ianya menjadi rahsia. Ia adalah di antara saya dan Allah S.W.T. "

"Saya tujukan ini kepada semua umat Islam. Tidak kira Muda atau tua. Rumah kita sedang diceroboh. Jika kita tidak mempertahankannya untuk diri kita sendiri, siapa yang akan mempertahankan untuk kita?"

"Setiap orang Islam yang mampu membawa senjata, harus bangkit untuk mempertahankan agama dan keturunannya."

"Basyar Assad adalah penjenayah. Dia adalah anak kepada seorang penjenayah. Semangat jenayahnya telah sebati, semenjak dari datuknya, dari bapanya pula dan seluruh keturunannya. Saya ingin menasihatkan kepada semua penjenayah supaya bertaubat dengan sepenuh ikhlas kepada Allah S.W.T. Hanya itulah caranya, jika masih ada ruang untuk bertaubat. Tetapi lelaki seperti ini (Basyar Assad) tidak akan bertaubat. Dia sentiasa dahagakan darah Muslim (khususnya Sunni)."

Berikut adalah sedutan dari klip video di bawah berkenaan dengan kenyataan di atas:


Wallahua'lam.

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa dengan membaca bahan-bahan ilmiah terbitan saya. Harap anda mendapat ilmu yang bermanfaat dan maklumat penting sedikit sebanyak ianya berguna dalam kehidupan anda.
Kalau anda rasa pandangan di dalam artikel ini ada percanggahan, kepincangan dan perlu diperbetulkan maka dipersilakan untuk berbincang dalam kotak komen di bawah.
Anda ingin mengetahui isu-isu semasa mengenai perjuangan Islam dan mendapatkan tips-tips terbaru? Cuma klik di sini atau masukkan email anda di bawah untuk mendapatkan artikel terbaru dari blog ini terus ke email anda:

0 comments:

Post a Comment

loading...
 

Total Pageviews

Jumlah Pelawat

Ping

Personal Blogs
Copyright © 2016. Nukeufo89's Blog - Cara Islam - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger