Searching...

Wawancara Bersama Para Mujahidin Syria Mengenai Pembebasan Bandar Di Taftanaz

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Laporan dan wawancara daripada seorang wartawan bebas dengan para mujahidin Syria iaitu mujahidin Jabhah Al-Nusrah, Abthal Islami, Harakah Islamiyah dan Katibah Nasrah setelah memerdekakan bandar ketenteraan rejim di Taftanaz. Berikut adalah terjemahan bagi ayat wawancara dalam bahasa Melayu:


--> Soalan ditujukan kepada seorang mujahid yang bernama Abthal Islami.

Wartawan: "Assalamualaikum ya akhi, bagaimana laporan terkini dari medan jihad?"

Mujahid Abthal Islami: "Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Pada awalnya kami menemui beberapa kesulitan, namun dengan pertolongan Allah S.W.T dan kesungguhan saudara-saudara mujahidin kami, telah berjaya memerdekakan bandar ketenteraan rejim Basyar dan insya Allah kami akan menuju ke istana Basyar dan akan membebaskan seluruh tanah Suriah dengan izin Allah." 

Wartawan: "Alhamdulillah, bagaimana perasaan Anda setelah memerdekakan bandar ketenteraan rejim?"

Mujahid Abthal Islami: "Alhamdulillah, segala Puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Insya Allah, kami akan segera kembali ke rumah wanita-wanita dan anak-anak kami dengan selamat, amin.. Mereka (para mujahidin) akan segera kembali insya Allah setelah para pengganas (rejim Basyar) yang menyerang anak-anak dan rumah kami dengan roket itu hancur, insya Allah wanita dan anak-anak kami akan segera kembali ke rumah. Alhamdulillah! Allahu Akbar!!"


--> Soalan ditujukan kepada seorang mujahid dari Jabhah Al-Nusrah

Wartawan: "Bagaimana ma'rakah (pertempuran) tadi, ya akhi?"

Mujahid Jabhah Al-Nusrah: "Alhamdulillah, pada awalnya ada sedikit kesulitan kerana tentera rejim terus maju, namun dengan pertolongan Allah kami dapat mengambil alih bangunan itu."

Wartawan: "Bagaimana perasaan Anda, ya akhi sesudah selesai ma'rakah (pertempuran)?"

Mujahid Jabhah Al-Nusrah: "Alhamdulillah, demi Allah yang Maha Agung kami sangat gembira dan ini semua dengan pertolongan Allah S.W.T. Kemenangan ini bukan kerana para mujahidin dan senjata-senjata kami. Tapi  kemenangan ini demi Allah, ini semua kerana Allah telah mengirimkan tentera-tentera-Nya untuk menolong kami."

Sukarelawan Jabhah Al-Nusrah menunjukkan bangunan bandar ketenteraan rejim yang berjaya diambil alih oleh para sniper (penembak tepat) mujahidin dari tangan rejim Basyar.


--> Soalan ditujukan kepada seorang mujahid dari Harakah Islamiyah

Wartawan: "Bagaimana perasaan akhi sesudah ma'rakah (pertempuran)?"

Mujahid Harakah islamiyah: "Alhamdulillah kami sangat gembira akhi, kami merasa seluruh dunia juga bergembira bersama kami insya Allah.."

Wartawan: "Sesudah ini mujahidin akan menuju kemana?"

Mujahid Harakah islamiyah: "Insya Allah dengan izin-Nya kami akan segera menuju ke istana Basyar, ya akhi."

Wartawan: "Subhanallah, lihatlah betapa indahnya kegembiraan mujahidin sesudah berjaya memerdekakan bandar tentera rejim di Taftanaz."


--> Soalan ditujukan kepada seorang mujahid dari Katibah Nasrah

Wartawan: "Dari mana ya akhi?"

Mujahid Katibah Nasrah: "Saya dari Hulah, dari katibah (brigade) Nasrah."

Wartawan: "Bagaiman perasaan anda, ya akhi?"

Mujahid Katibah Nasrah: "Demi Allah, akhi.. Demi Allah.. Insya Allah kemenangan semakin dekat. Demi Allah, akhi.. Demi Allah yang Tiada Tuhan Selain-Nya. Ketika para mujahidin sedang bertempur, kami merasakan kehadiran malaikat-malaikat turun ke bumi dan bertempur bersama kami."

Berikut adalah klip video bagi wawancara di atas:



Helikopter rejim Assad ditembak oleh mujahidin FSA tepat pada sasarannya.


Terbaru! mujahidin FSA menembak jatuh helikopter rejim Assad dengan sasaran yang tepat walaupun jaraknya sangat jauh! Allahu Akbar!! Kalau anda mahu tonton klip videonya, sila klik Like atau klik Tweet terlebih dahulu untuk membuka (unlock) link URL klip video di bawah:


Wallahua'lam.

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa dengan membaca bahan-bahan ilmiah terbitan saya. Harap anda mendapat ilmu yang bermanfaat dan maklumat penting sedikit sebanyak ianya berguna dalam kehidupan anda.
Kalau anda rasa pandangan di dalam artikel ini ada percanggahan, kepincangan dan perlu diperbetulkan maka dipersilakan untuk berbincang dalam kotak komen di bawah.
Anda ingin mengetahui isu-isu semasa mengenai perjuangan Islam dan mendapatkan tips-tips terbaru? Cuma klik di sini atau masukkan email anda di bawah untuk mendapatkan artikel terbaru dari blog ini terus ke email anda:

0 comments:

Post a Comment

loading...
 

Total Pageviews

Jumlah Pelawat

Ping

Personal Blogs
Copyright © 2016. Nukeufo89's Blog - Cara Islam - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger